söndag 24 juni 2012

Dag 2. Grebbestad - Bovallstrand

Väderlekstjänsten hade rätt ... det blev mer vind idag och sydlig vind, tyvärr.
Försökte kryssa mellan öarna för att få skydd vilket inte lyckades så bra.

Måste ge Prijon beröm eftersom den Marlin Prilite jag paddlar normalt är ganska stabil vid ingen eller lite last. Med de ca 60 kg jag har med mig ( plus mina 80 ) går den som ett strykjärn ( om man kan säga så) vid stökig sjö både från sida och rakt mot fören.

Utanför Musö mötte min trevlige släkting Jan-Anders upp och paddlade med mig söderut i 10 km, hoppas att han kom hem igen före regnet.

Motvinden idag resulterade i att jag stannade i Bovallstrand i systrarna Sundkvists sjöbod, se bilden. Den ena systern Marianne är min svägerska och den andra Birgitta är en god vän sedan länge.
Den här sjöboden är troligtvis en av de få efter Bohuskusten som inte har en säng... men för mig är det lyx att bara behöva blåsa upp liggunderlaget på golvet.
Idag paddlade jag i 7 timmar effektivt och distansen blev 32 km. Totalt 87.

2 kommentarer:

  1. Hej Bror, Hoppas att du inte störs för mycket av det dåliga väder som du tycks få första veckan, bit ihop så kommer nog det bättre väder senare under resan. Hls Lillebror och Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. På något sätt kan det ju inte fortsätta att regna och blåsa hur länge som helst, får hoppas att ni har bättre väder.

      Radera