måndag 25 juni 2012

Dag 3. Bovallstrand - Skärhamn

Hittade en trevlig plats med grill på Sandholmen utanför Skärhamn. Nu har jag ju inte något att grilla men ändå.

Vinden var med mig idag, trevligt. Däremot regnade det från tidig morgon till sen eftermiddag. Regnet gör ändå inte så mycket eftersom jag hade torrdräkten på. Tur att jag sett Bohuskusten några gånger norr om Gbg i vackert väder.

Anmärkningsvärt få båtar ute. Jag mötte inte en båt, eller blev omkörd, under passagen av Sotenkanalen vid 8-9 tiden på morgonen...
Istället för båtfarare fick jag i alla fall prata med två sälar som dök upp och undrade vad jag höll på med.

Får passa på att tacka systrarna Sundqvist för lånet av sjöboden.

Imorgon ser prognosen ut som att det
blir soligt, premiär för mig.

69 km blev det idag och totalt skall det vara 156 km.
Godnatt!
/Börje

4 kommentarer:

  1. Bra jobb ute på havet Börje, mycket imponerande! Måste säga att jag är lite förvånad över att du inte har med dig några konserverade hamburgare för eventuella grillkvällar.. Ha det gött i solen imorgon

    //Olle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olle, att jag inte tänkte att det fanns sådana hamburgare...
      Du som har sjömansbok och rätt överkropp klarar en sådan här paddling utan problem, det är bara att börja planera.
      /Börje

      Radera
  2. Jag håller med Olle! Starkt jobbat 69 km är ett gott dagsverke för en gammal man ;). Jag kollade vädret tidigare idag och såg att prognosen visade faktiskt övervägande sol i 3 dagar och Nord-västlig vind. Ja sa till Lotta att nu får Börje lite gynsammare väder på sin paddling.
    Vi har det bra på Mallorca, 34 gr varmt och sol, i morgon skall vi hem till en gammal kompis som bor här sedan 12 år och grilla hos honom. Ha det så bra i morgon på paddlingen. //Lillebror och Lotta

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat Börje. Med det där tempot är det snart dags för mig att starta grillen och kyla ölen här i Bottenviken

    /Tomas

    SvaraRadera