onsdag 1 augusti 2012

Dag 40 Långron - Järnäsklubb

Bedömde att vinden lättat något från igår och planen var att paddla iväg och se hur det verkade vara att komma runt udden. Det gick bra mot sjön ut för rundningen och jag bedömde att jag behövde ca 500 meter till tillgodo vid rundningen för att slippa brytsjöarna. Väl ute tog jag sikte mot Järnäsklubb över fjärden och det blev en resa jag inte kommer att glömma på länge. Sjön var värre än vad jag bedömt och jag fick vara helt koncentrerad på den sjö som kom in snett bakifrån och parera den sjö/våg/dyning som bröt över kajaken.

Efter två timmar var jag framme och det var ett sådant tillfälle då man önskat man vore på land istället för i kajaken.
Väl på plats gick jag in i gästhammen men det gick inte att komma ur kajaken så jag gick runt udden och fann en liten strand och gick in i huset och frågade om jag kunde ligga där och blev då erbjuden en dusch ( stor uppskattning från min sida när man varit ute på ö några dagar) plus att jag kunde ladda mina elprylar.

Ligger nu och har det bra med en bok .

13 km paddlat idag och totalt 2015 km.
/Börje

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar