lördag 14 juli 2012

Dag 22 Västervik - Stora Askö

Eller rättare sagt är jag på en kobbe strax söder om Stora Askö.

Jag gillar inte att klaga men natten till idag var inget vidare. Väcktes vid ett att någon stod och vrålade utanför tältet... ganska berusade grabbar som förhoppningsvis var 20 år. Så där höll de på ett tag och jag funderade ett tag om jag skulle krypa upp och prata med dem men man vet aldrig vad de har för ett register så jag lät bli.
De hade inte lärt sig Börjes devis om alkohol, " att ju äldre man blir ju mer uppskattar man dagen efter partyt" dvs drick normalt och du kan använda nästa dag till något trevligt. Det jag lärde mig var att välja camping mer noggrant hädanefter.

Fick hämtat laddaren och satte den att laddas under förmiddagen så jag gav mig av vid 12-tiden.
Det regnade under förmiddagen så jag satte på mig torrdräkten för eftermiddagens paddling, tror ni att det kom något regn....
Försökte gå i lä av skärgården eftersom det tidvis var ganska kraftig dyning vid öppna lägen.

Har nu hittar ett tyst ställe på en liten ö ;-)

32 km paddlat idag och totalt 1055 km.
/Börje

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar