onsdag 18 juli 2012

Dag 26 Torö - Norr Ornö

Jag kom till en kobbe nordost om Ornö. Inget att säga om vinden idag eftersom det var ingen före 16 då sydvästvind startade.
Ett regnväder på en timme råkade jag ut för och på något sätt måste man försöka vara positiv till dessa regnväder... regnvädret håller min kropp vid en bra arbetstemperatur då den ullunderställströja jag ibland använder blir inte direkt kall vid regn och när solen kommer fram kyler den då den är våt...

Tog mig in till Nynäshamn för att fika men det var inte lätt att hitta båtisättningsrampen jag brukar använda i hamnar för att lätt komma i och ur. Båthamnen där var STOR och det tog mig en bra stund att komma iland.

Har nu hittat en perfekt ö som är tillräckligt liten för att inte djur skall se någon mening att bo på den så jag får nog vara ifred inatt.

64 km paddlat idag och totalt 1268 km.
/Börje

3 kommentarer:

  1. Hej Bror,
    Du är väl inte rädd för djur? eller är det den sortens djur du fick in i tältet på Finnö, som du är rädd för?
    Skönt att jag fick en förklaring varför du hade tappat ett helt dygn, jag var lite orolig :)
    Idag är det regn hemma, så dagens semester för väl bli lite spring i affärer, vi behöver fixa lite till Davids 25 års kalas på Lördag, Han skall ha kompisfest här hemma.
    Ha en fortsatt bra dag så hörs snart igen.
    //Lillebror

    SvaraRadera
  2. Hej vad det går, Börje. Du börjar göra skäl för nicket "Börje King".
    Jag sätter mig på vår stenpir och spanar snart

    /Tomas

    SvaraRadera
  3. Hej Börje,
    Jag är importerad!
    Hoppas jag snart får träffa STÅLMANNEN i Hudiksvall!
    Du får säkert medvind!
    Ser fram emot att få bjuda dig på sillmiddag på Hornslandet!
    "Keep on Paddling"
    Hälsningar
    Gunnar

    SvaraRadera