lördag 21 juli 2012

Dag 29 Älmsta - Öregrund

Under natten regnade det en hel del och så även när jag rev tältet, inte roligt men då motvinden skulle öka på förmiddagen var det bara att sticka iväg.
Smög mig vid kanten av kanalen, som efter Älmsta är ganska bred, för att försöka gömma mig för den nordliga vinden. När jag kom ur kanalen brassade vinden på och jag tog sikte mot Herräng. Med regnet och vinden var det så kallt att man fick stoppa händerna i vattnet för att värma sig. .
De sista 5 km före Herräng var tuffa.

Väl på plats åt jag en andra frukost och lunch 2 timmar efter, däremellan satt jag vid en radiator och värmde mig. Besök gärna Marinan i Herräng, trevligt ställe och trevliga personer. Herräng var tydligen en stor järnmalmsleverantör under första halvan av 1900-talet med stora dagbrott mm.

Efter några timmar hade vinden bedarrat något och jag tog mig till Öregrund via kryssande mellan öarna och fick en skön dusch och god mat på campingen, det är ju lördag...

51 km paddlat idag och totalt 1442 km.
/Börje

1 kommentar:

  1. Snart är du i Norrland Börje. I dag snöade det i Sylarna. Har du handskar med dig?

    # OLA

    SvaraRadera