söndag 29 juli 2012

Dag 37 Hemsö - Norra Ulvön

Den här dagen var en av de mest slitsamma sedan starten. Förutom 5-7 km utsatte jag mig för (fanns ingen annan väg) rejäl dyning och gropig sjö. Jag som tillbringat många år i norra Bohuslän trodde inte att det skulle finnas sådan dyning ( eller långsjö som en turbåtskapten kallade det i Bönhamn) här uppe. Det var Tjurpannan 2 i flera timmar.
Nog om detta, landskapet i höga kusten är mäktigt och vackert.

Var in i Bönhamn och vilade mig och funderade på att stanna men ovan nämnda kapten sa att långsjön brukar dämpa sig på eftermiddagen men det märkte jag inget av när jag hade fortsatt och det finns ytterst få ställen att gå in på eller gå i lä.

Har nu kommit till ett fint ställe som heter Sandviken och med en dusch och en pytt i panna på bordet är ordningen nu återställd.

57 km paddlat idag och totalt 1925 km.
/Börje

4 kommentarer:

  1. Hej Börje.

    Pyttipanna på Ulvön?! Borde det inte vara surströmming...
    Förstår hur tufft du måste ha haft det idag. Tjurpannan brukar ju inte vara att leka med.
    Hoppas att du får det lite lugnare i morgon. Eva har sammanfattat slutpaddlingen och vet exakt när du kommer fram; )
    Ha det bra

    Henrik

    SvaraRadera
  2. Jasså Börje. Du har varit ute å 'dynat' som Ulrika Larsson sa när hon paddlade. Du känner säkerligen att du nu är långt kommen, men ändå - lite kvar som jag hoppas går bra.
    Lennart B

    SvaraRadera
  3. Hej Börje,

    Bättre med en glad lax än en sur strömming!
    Jättebra kämpat!
    Det går ju undan för dej!

    Hälsningar
    Gunnar

    SvaraRadera
  4. Hej Bror,

    En vilodag kanske skulle sitta fint?
    Det är ju ingen tävling eller?

    Ha en bra dag så hörs vi.

    //Lillebror

    SvaraRadera